vivio

Alla inlägg under april 2011

Av vivio - 30 april 2011 23:46

Japp!

Mamma hade köpt den idag, så då såg man på den nyss, otroligt rolig och en riktig familjefilm! 

Så nu har man sett alla tre filmer, opch så har man alla tre hemma.

Var och "tittade" på brasan, vi kom dit typ när alla skulle hem det tyckte jag var kul, men jag orkade inte gå, men så gick jag i alla fall...

Aja, ska nog stänga av datorn nu, eller nåt...


Juste, TOTORO var med i filmen! Haha det tyckte jag var asm! :)

Fast det skumma va att Andy var 18. Han såg inte ut att vara 18, och hans rum, inte en 18åringsrum, snarare en 16åring typ. Haha xD

 

Av vivio - 30 april 2011 20:22

Kanske ska ner till brasan idag, vet inte.

Vad ska ni göra då? (:

Man kanske träffar någon intressant där? Vem vet?


Av vivio - 30 april 2011 18:05

Nu har man suttit och pysslat ett tag, bara för att man varit ensam hela dagen. 

Päronen och bror har kommit hem, fast bror sitter instängd på sitt rum medan pappa har gått ut för att jogga. 

Mamma läser några... saker, jag minns inte vad hon sa. xD

Men just nu gör jag väl inte så mycket.

Smsar, lyssnar på musik och ja... kanske ska försöka städa lite eftersom vi får gäster imorgon,.



Hon sjunger den här jättebra! 

Eller vad tycker ni?
 

Av vivio - 30 april 2011 15:47

Bror är inte hemma, mamma och pappa är inte heller hemma eftersom de har åkt iväg för att köpa present till Jesper. 

Så,... jag sitter hemma här själv igen. 

Som vanligt..? Har gjort det hela dagen. Eller mjo, det brukar vara skönt, men nu har man ju tråkigt!

Faktiskt.


Dessutom så är jag trött så jag orkar typ inte göra något roligt. 

Eller jo... kanske, jag vill rita något, men jag har inte rätt material som VANLIGT..

fast, då får man väl försöka använda det man har, eller hur?

Eller?


Jag vet inte.

Kanske ska rita eller nåt... Bara för skojs skull.

 


Haha såg nu att jag hade skriviit "Daneil" istället för DANIEL. 

Haha, fan vad fail det kan bli ibland. ((:


Av vivio - 30 april 2011 14:43

Gjorde denna header på typ tio minuter, så det kan vara därför den ser lite skum ut. Men jag kommer i alla fall ha den här headern ett tag. 

Men nu är det nog dags för att gå och äta lunch?

Hehe, lite sent jag vet! 


You're gonna find someone new,

I really hope you do

'cause I love you

And the sun will come on through

It's gonna shine for you,

'cause I adore you.



---------------------------------------------------------------------

Men först ett litet test!


Blyg:
Du är inte den som alltid pratar bland dina kompisar [/]
Du ogillar att prata inför grupp [/]
Du tycker att det är jobbigt att träffa nya personer [ ]
Du ogillar när folk sitter och stirrar på dig [/]
Om någon säger att du är snygg, blir du röd [/]
Du vet att du är blyg [/]
Du pratar inte om andra är tysta [/]
Du tycker det är pinsamt att prata med någon i telefon som du aldrig har pratat med [ ]
Du gillar blyga killar/tjejer [x]
Du tar inte mycket plats [x]
Du har mindre än 5 kompisar [ ]
Du pratar aldrig med någon på stan om han/hon inte pratar med dig först [/]
Du hatar att göra bort dig [/]

Totalt: 6


Uppmärksamhets galen:
Du älskar att personer pratar med dig [x]
Du tycker om att många gillar dig [x] (?)

Du blir sur om ingen frågar om dom vill vara med dig [ ]
Du hatar när folk vänder andra mot dig [x]
Du är den som pratar och pratar, när du är med dina kompisar [/]
Du älskar att prata inför grupper [ ]
Du får mer än 25 sms varje dag [x]
Du har mer än 13 Tjejkompisar [x]
Du flummar ofta [/]
Du älskar att få andra att skratta/le [x]
Du gillar att umgås med andra [x]
Totalt: 8


Sårbar:
Du har gråtit en hel natt [x]
Dina kompisar sviker dig hela tiden [ ]
Du har skärt dig [x]( på papper, vassa knivar osv)
Du mår ofta dåligt [/]
Du visar ingen när du är ledsen [x]
Du är alltid tyst, och känner dig sämst i gänget [ ]
Du har ofta mardrömmar [xxxxx]
Du har blivit så ledsen att du har suttit på golvet i en timma [x] Sitter alltid på golvet?
Du lyssnar ofta på depp låtar[/]De är ju vackra ju!
Du tar åt dig lätt [/]
Du har svårt att säga ifrån [x]
Du har blivit sårad [x]
Totalt: 8½


Kaxig:
Du tar ingen skit [x]
Du kan skrika åt någon när du blir arg [/]
Du har skadat någon [ ]
Du har blivit så arg att du stuckit till en kompis och sovit där [ ]
Du blir lätt arg [ ]
Du har kastat något i väggen [x]
Du förstör ofta saker när du är arg [ ]
Du bråkar ofta med dina kompisar [ ]
Du skiter i skolan [ ]
Du tycker att du är snyggast [ ]
Du ringer inte dom som inte ringer dig [ ]
Du blir arg om dina kompisar inte vill festa [ ]
Du har bra själförtroende [/]
Du skiter i fall någon kollar snett på dig [/]
Du har kallat någon hora [ ]
Du har fått en smäll [x] 
Du är hellre singel en att ha en kille/tjej [ ]
Totalt: 4


Romantiker:
Du gillar överaskningar [/]
Du tycker att myskvällar är bättre en fester [x]
Du gillar att gå på bio [x]
Du älskar kramar [xxxxx]
Du gillar att mysa [x]
Du blir sur om din tjej/kille aldrig är romantisk [ ]
Du gillar ljus [x]
Du gillar kärleks låtar [/]
Du har fantasi [ ]
Du gillar blommor [x]
Du hatar folk som inte gillar rött [ ]
Du skriver dikter [x]
Du gillar att sjunga [x]

Totalt: 9


Singel människa:
Hellre träffa massa killar/tjejer en att nöja sig med en [ ]
Du gillar uppmärksamhet [/]

Du flirtar runt ofta [ ]
Du tar förgivet att dina kompisar vill hänga med ut o ha kul [ ]
Du hatar kärleks låtar [ ]
Du är rädd för att ha ett förhållande [ ]
Du tycker att fest är bättre en hemmakvällar [ ]
Du har lätt att dissa folk [ ]

Totalt: ½


---------


Blyg: 6

Uppmärksamhetsgalen: 8 O_O

Sårbar: 8½

Kaxig: 4

Romantiker: 9... O-o

Singelmänniska: 1


Resultat: Romantiker? Stämmer inte riktigt va.. xD?


  

Av vivio - 30 april 2011 13:39

Sant! 

Men jag har inte suttit vid datorn på hundra år känns det som, och jag ber om ursäkt för det, men jag har inte riktigt orkat, har haft fullt upp på skolan!

Fick svart som motsvarar MVG i bild. (: Så det vart man ju glad över. 

Sen så tror jag att jag fick Svart i biologi också, förra kursen, haha, det vart man också glad över. (Tror jag fick det ialla fall.)


Just nu ska man nog börja fixa med auroras header LEDSEN FÖR ATT JAG INTE GJORT DEN ÄNNU

(Ps! Det kommer typ bara få plats två bilder om du vill ha de stora)

Men jag har liksom inte suttit vid datorn så att jag har inte sett det. Förlåt.

Och så väntar man på att mamma och pappa ska komma hem så att jag kan visa en annons. :)

En utav mina kompisar på bdb ska ha en loppis inne i stan imorgon där hon kommer sälja saker till lolita. Så det skulle jag vilja gå på! 

Lyssnar på musik också. 

"On the floor"

Tror jag låten hette i alla fall. 


 

Av vivio - 27 april 2011 20:45

Lyssnar på "the ready set" 

Ett helt okej band faktiskt. (: 

Har skrivit klart steg 14 i engelska nu. ♥ Så det är man väl en aning glad över faktiskt (JAg tror i alla fall att jag är klar, kanske hinner redovisa det imorgon på min rast efter bilden, om inte jag hinner bli klar innan bg:n... aja, vi får se! Annars får jag redovisa på fredag. (:


Jag känner att jag har bildbrist, vet att jag borde gå ut och ta fler bilder, men jag har varit en aning lat och instängd på sistone, ska börja gå ut mer! 

Fast jag är så trött efter skolan.. och så tränar jag så mycket... 

Men imorgon kommer jag inte kunna blogga någonting alls faktiskt, eftersom jag ska spela piano, och sen ska jag faktiskt åka in till stan typ och träna inför uppvisningen som är den 7 maj. 

Då fyller Filip också år! :)

Men den 2 maj så fyller brorsan år så man måste iväg på fredag för att handla några saker, eftersom ja, det känns elakt annars! 

Vet inte riktigt ännu vad jag ska köpa till bror, men jag får hitta på något, och Filip, han får väl bara något random. x)


 

Av vivio - 27 april 2011 19:24

Jag orkade itne läsa ut boken "property" av Valerie Martin eftersom jag inte läst den på länge och då har jag glömt en hel del, så jag tog en bok som jag läse i fyran eller femman istället!

Maisie Dobbs, en bok jag verkligen VERKLIGEN rekommenderar, mycket sorgilig, mycket vacker och helt enkelt fantastisk.. Men det tar en stund innan man kommer in i den, eftersom berättelsen hoppar mellan tid och rum. 

tänk er att jag fortfarande kommer ihåg den? Och kan skriva om den?

Det tyckte jag var ganska kul faktiskt, men nu ska jag fortsätta skriva! Så är jag snart klar med steg 14 i engelska! 


Men nu ska jag äta! 

(Sen middag, vet!)

Presentation


Hej!
Mitt namn är Hanna och jag är 13år. :)
I den här bloggen så skriver jag om lite allt möjligt!
Hoppas ni kommer följa mig! :) ♥

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok :D

Rösta här!

Vad tycker ni om min blogg?
 Bra
 Jättebra!
 Helt okej
 dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards