vivio

Alla inlägg under april 2011

Av vivio - 13 april 2011 21:17

Nu är det dags att stänga av datorn och börja koppla av en stund. 

Kommer inte bli något inlägg imorgon tror jag eftersom den där konserten håller på ganska länge och jag ska bara hem egentligen och lämna mina saker, öva en stund hemma på låten och sen så ska jag väl lyssna igenom låten några gånger innan jag drar till Elin för att sedan åka till centrum för att äta middag (tidigt) och sen så blir det genrep i kyrkan med en stor fin flygel! :)

Och sen börjar konserten! 

Helt sjukt! Känns verkligen inte som om det kommer bli konsert imorgon, men det kommer det.

nu måste jag stänga av så att jag har någon chans att få sova ut ikväll! Måste ju vara en aning piggare imorgon, för dessutom så är jag ju fortfarande lite krasslig (näsan rinner och så)
   

Av vivio - 13 april 2011 21:00

Någon som hört om den nya filmen "Red riding hood"? 
tror ni den verkar bra? Kanske ska se den på bio, men bara kanske, vet inte riktigt om det är värt att göra det..

MEn men, vad tycker ni?

 

Den verkar inte så spännande om jag ska säga det själv,... eller trailern i alla fall, men filmen kanske är jätte bra, vem vet?

Av vivio - 13 april 2011 20:34

 

(Nu får vi leka lite med våran fantasi, låtsas att bilden ska passa in.)


Jag vet faktiskt inte riktigt vad mitt absoluta favoritminne är om jag ska vara ärlig... jag har så många underbara, och kanske, inte lika underbara.

Men om jag nu är tvungen att ta ett...

Så kanske... när jag för första gången satte mig vid ett piano?

Jag minns det inte jätte klart, men visst minns jag liiiiite i alla fall.


Såhär såg min dag ut då (på ett ungefär!)

Mamma, pappa jag och Jesper hade hört om något sorts öppethus för de som ville prova på instrument.

Så fort vi kom dit (minns inte vart det var, men någonstans eller hur?)

så minns jag att det var sjukt mycket folk överallt och jag var tvungen att hålla mamma i handen för att inte komma bort (Jag var väldigt liten då)

Men något jag verkligen minns är nog när jag såg pianot, jag drogs bara till det... Jag minns verkligen det, hur det kändes, men den känslan kan man inte förklara. Det kan nog inte. 

Det var som om pianot ropade på mig! Och när jag väl hade satt mig ner vid det så kände jag... harmoni? 

Och så började jag spela (såklart kunde jag ju inte spela på den tiden)

Och jag blev som förälskad i att spela piano.


Det var nog lite så som allt detta började, och jag är sjukt glad att det gick som det gick, för annars hade jag aldrig börjat spela piano. Så jag är sjuuuukt glad faktiskt!


För alla er som inte tror på att man faktiskt kan känna harmoni mellan ett instrument och sig själv så är det faktiskt sant.

Om ni har sett på när någon känd gitarrist spelat på någon konsert eller när de spelat in hemma med sin akustiska, så ska ni veta, att de där gitarrerna INTE är billiga.

Leia hade några elgitarrer hemma som kostade 100 000 och jaaa.... (vi spelade på de utan att veta) och enligt mig var det faktiskt en ganska stor skillnad, man kände att det faktiskt lät bra utan att man behövde anstränga sig.

Tänk er den harmonin, när du bara drar ett ackord på gitarraren och känner hur den sjunger av sig själv... tänk dig den känslan när du sätter dig för första gången vid ett piano.

Ganska coolt eller hur?

Men som sagt, en svår känsla att förklara.


 

  Förlåt om det blev så långt!

Av vivio - 13 april 2011 20:13

Ja! Faktiskt.

NU känner jag hur MYCKET som jag önskar att det bara var över, pianokonserten! 

Jag är så nervös att jag håller på att spricka just nu!
Så jag försöker lugna ned mig lite med klassiskmusik bara för att se om det hjälper... sådär.


Men i alla fall, idag var man med elin, kulkul! Det var längesen som vi var så ja, det var väl kul!


Men som sagt så.. är det konsert imorgon... och ja, jag är NERVÖS...

Känns som om jag kommer dö och konserten är inte ens nu.

Hahahahah...

Dessutom så måste man ha finkläder på sig eftersom det är ju en ganska stor konsert, men problemet är väl att jag inte HAR några kläder, så ja,

Jag vet inte riktigt, tänkte först åka och köpa något innan men dt skulle jag inte hinna göra...


Aja, fick reda på att jag fick skjuts från Elin så det är väl bra? Slipper jag oroa mig över det!

   

Av vivio - 12 april 2011 21:43

Japp, nu är det dags att sova för min del i alla fall, vad ska ni göra då?

Imorgon är det en tråkig skoldag igen. Men jag ska redovisa en muntlig del för matten! Så jag blir klar med den, har liksom puttat upp det så många gånger bara för att jaa... har inte vågat, eftersom jag tycker Per är lite läääskig...!


Titta, hittade massor med GAMLA bilder på mig!

   


Kanske ska ha på mig min lolita någon dag på skolan?

Eller vad tycker ni? :)            

Av vivio - 12 april 2011 20:00

Just nu tittar man runt lite på internet för att hitta några kläder man vill ha, letar efter något som jag kan ha på sommaren eftersom ja, det kommer säkert bli så varmt som det var förra året och då är det ju bra med lite somrigare kläder än vad jag har. 


Funderar på om jag kanske ska köpa en klänning till sommaren? INte likt mig i vanliga fall, men kanske... det beror nog på om jag hittar någon snygg, OCH om den passar mig, brukar nämligen inte passa i klänningar.


 

Av vivio - 12 april 2011 18:47

"No time for us"

Har jag äntligen lärt mig på gitarr, dock sjunger jag inte så fint, eftersom jag är täppt i näsan. 

Haha.

har också lärt mig "17 år" av Veronica Maggio

Av vivio - 12 april 2011 18:12

Podcast (som jag tror det stavas) är episoder i princip som man kan ladda ner från  itunes gratis. Jag brukar göra det, några fler? 

Men i alla fall, ungefär som radio är det! 

Så idag pratade Tobias, Ella och jag om att faktiskt göra en! Så nu börjar jag bli en aning taggad till att göra det! Men sen blir det bara lite svårt att ladda upp det sen, eftersom jag tror inte att någon av oss vet hur man gör.

Men såklart kommer detta bli på engelska.

Eftersom vi alla tre är i samma engelskagrupp och jag älskar Tobias brittiska uttal medan Ella blir tokig!

Så... vad tycker ni om den idéen? Låter det bra eller dåligt?


Jag är i alla fall besatt utav att fortsätta med min "fluffy animals" och ja, lovade nästan de att jag skulle en skriva en sång om "fluffy animals" för jag tjatade så när vi satt och pratade engelska idag. 

Som sagt, det är faktiskt grymt bra att sätta sig ner och prata så. Man lär sig av varandra och så är det kul att testa något nytt istället för att man bara ska sitta och prata svenska hela tiden.


Men idag kändes det faktiskt som en klockren måndagsdag om jag ska vara ärlig! Även fast det var tisdag. 

Låten tyckte jag passade in eftersom vädret just nu, det är väl sådär... så den var skön och mysig att lyssna till.



PS! Jag har ÄNTLIGEN fått tilll BARREACKORDEN på gitarr nu! Så gissa om jag är glad!? ÄNTLIGEN! 

GLAAAAAAAD.


Presentation


Hej!
Mitt namn är Hanna och jag är 13år. :)
I den här bloggen så skriver jag om lite allt möjligt!
Hoppas ni kommer följa mig! :) ♥

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok :D

Rösta här!

Vad tycker ni om min blogg?
 Bra
 Jättebra!
 Helt okej
 dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards