vivio

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av vivio - 11 mars 2011 22:26

Det beror på hur man definerar ordet kärlek.

Men för mig är ordet kärlek ett väldigt starkt ord. Och jag hatar när folk säger "jag älskar dig" när de inte ens menar det. Det är ett utav det lågaste man kan göra. 

Men kärlek är väl när det pirrar i magen och man bara inte kan sluta le helt enkelt. Jag tycker att kärlek är en underbar känsla, och det var ju så jag fann min prins. <3

Men ibland är inte kärlek lika rättvist, det kan vara lika underbart som hemskt.

Men jag hoppas aldrig få känna den smärtan, inte nu. 


(Har lite bråttom att skriva, ska sova snart. Men det var väl det. i guess..)

   


Natti, imorgon ska jag vara lappflicka!

Av vivio - 11 mars 2011 21:26

Såg att jag inte hade skickat hela min berättelse till mig som jag skrivit klart på skolan. Och jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att jag bara råkade skicka fel version utav den (alltså, jag skickade inte hela till mig själv.) SÅ att ... om inte det jag skrev finns kvar på måndag så kommer jag lacka ur kan man väl säga. För jag satt minst en timme och försökte bli klar. Så det kommer nog svida om allt det jag skrev är borta. 

*SUCK*

Av vivio - 11 mars 2011 20:26

Glömde berätta att i torsdags så fick jag en ny pianoläxa.

Den heter "fantasie" och är ett väldigt känt stycke utav mozart. Hittade dock ingen bra version på youtube, men på spotify så finns det!

Den låten är ungefär 6 minuter lång tror jag, så denna låt kommer nog ta en stund. Men den är jätte fin och jag längtar tills jag kan spela den!

Men just nu så måste jag väl koncentrera mig på den låten jag skulle spela med en orkester. Men det kommer bli kul och dessutom kan jag låten så jag väntar bara på att de ska bli klara med den som är i orkestern i guess. 


Jag fick också veta på min pianolektion i torsdags att jag inte bara kan säga att jag vill spela klassisk musik. Eftersom det finns så SJUKT mycket olika stilar och tider!

Jag minns inte vad alla hette, men min pianolärare sa att när jag är klar med fantasie så har jag spelat låtar från varje tid och stil. 

Hittade en sjukt bra pianonist (stavning)  som heter Alexander Mindoyants och Yundi Li Båda är sjukt begåvade!


Så fort jag skrev detta blev jag så sugen på att spela piano! Jag vet inte riktigt varför, men ja. 

Aja, jag måste plugga först, har bara en liten bit kvar nu innan jag är klar! Så det är skönt.


Lyssnar just nu på klassisk musik. Jag blir så peppad och musikalisk när jag lyssnar på sånt (vet att det kan låta en aning konstigt.)

Men sånt är livet.


Ska väl fortstätta plugga nu, bloggar mer sen!

           

Gamla bilder!

Såg att det var i januari som jag och niusha senast var! 

Sjukt längesen. 

Måste va någon gång igen snart! ;)

Av vivio - 11 mars 2011 20:00

Jag tråkar för det mesta, har väl loggat in där jag kan logga in nu i guess.

Ska nog plugga en stund eller något så att jag hår detta gjort någon gång.

Och jag orkar inte vänta tills imorgon på att göra de där bild sakerna så jag tänkte göra några snart <_____<

Jag vet, jag vet. Egentligen så ska man ju inte fuska så! Men jag har så tråkigt.

Dessutom så ja...

Ne, glömde bort vad jag skulle skriva, lolz.

  

Jag vill dit igen så snart som möjligt och spendera alla pengar jag har!

Av vivio - 11 mars 2011 18:53

Öhm... lolz, fattade inte riktigt vad denna bild skulle vara till för men okej. Min önskelista är skum.

Några saker som poppade upp i mitt huvudet just nu:

Ett riktigt piano, flygel :D

En elgitarr

en till vanlig gitarr

pengar

alla lolita jag vill ha

minecraft

ny mobil (iphone förfyan.)

systemkamera

en resa till japan

en resa till london

system of a down (en utav deras skivor)

mindless self indulgence (en utav deras skivor)

Få träffa Mizuki Nana

Få träffa en asm tecknare

Att Michi fortfarande fanns.

OCH MASSA MASSA FLER SAKER. :D


Jadu, det var det som jag tänkte på precis just nu, finns säkert hundra andra saker som jag önskar mig men ja. Det var det. :D

   den där är en utav de klänningar som jag vill ha. :D

Av vivio - 11 mars 2011 18:50

Idag så var man med Ella i princip hela dagen. 

Efter skolan drog vi hem till henne, hämtade hennes pengar innan vi åkte för att äta sushi. :) 

efter det köpte vi glass! 

HAha, det var faktiskt gott.

Nu sitter jag här, trött och sliten efter en rolig dag och har min gitarr i knät.

Ella hade två gitarrer hemma hos henne, så jag fick spela lite osv osv.

Men idag ska jag skriva klart min disposition för min berättelse är ju klar. Sen ska jag bara rätta allt och ja... sen ska jag redovisa det nästa vecka!

  

Presentation


Hej!
Mitt namn är Hanna och jag är 13år. :)
I den här bloggen så skriver jag om lite allt möjligt!
Hoppas ni kommer följa mig! :) ♥

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok :D

Rösta här!

Vad tycker ni om min blogg?
 Bra
 Jättebra!
 Helt okej
 dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards